3-kleurige quinoa met avocado en gojibessen

10 Mei 2016

Dus ja, ik ben op dieet. Ik weet wel dat je dat  zo niet meer mag noemen maar ik doe dat wel. Tis niet dat ik mijn levensstijl verander – ik eet echt wel gezond en zeer regelmatig, veel groenten, gezonde tussendoortjes, heel weinig (vettig) vlees, beperkte intake van patatjes en pasta,  nooit gesuikerde dranken, geen alcohol in de week, bijna nooit snoepen – dus dat kan toch wel tellen als levensstijl, niet?

quinoa bosto gojibessen

Maar ja, het zijn die paar keer zondigen, dat ene glaasje wijn, die vinger in de rabarberconfituur, dat te rijkelijk aperitieven in het weekend, te graag kaas eten en ook misschien wat te veel eten zo af en toe. Het is dat handje chipjes, dat op restaurant gaan en dat altijd maar van alles willen proeven. Dat zal het hem dan wel zijn zeker? En misschien ook wel dat zittend beroep en het feit dat ik gewoon recht voor de raap kan zeggen dag ik echt niet zo sportief ben.

quinoa slaatje munt avocado gojibessen bosto

Dus ja, dieet dan maar zeker? Ik ga er niet negatief over doen hoor – in tegendeel. Laten we het als een challenge zien. Verwacht je dus de komende maanden aan a lot of healthy shit, heerlijke slaatjes, lichte hapjes en heel veel groenten en fruit. Naast wat er in mijn bord komt ga ik ook een poging wagen om toch wat aan sport te doen. Alle tips meer dan welkom!

To kick of mijn dieetperiode: een heerlijk 3-kleurige quinoa met avocado en gojibessen!

PS: De reden van mijn dieet die is alles behalve deprimerend! Er zit hier een trouwfeest aan te komen en ja, zoals elke bruid wil ook ik er op mijn best uitzien op deze heugelijke dag 🙂

driekleurige quinoa met avocado en gojibessen
Write a review
Print
Prep Time
30 min
Prep Time
30 min
Ingredients
  1. 250g Bosto quinoa 3 kleuren
  2. 1 avocado, in reepjes gesneden
  3. 15-tal blaadjes munt, fijngesneden
  4. 5-tal lenteuitjes, fijngesneden
  5. 50g fetakaas, verkruimeld
  6. 2 el gojibessen (gewoon terug te vinden bij Delhaize)
  7. scheutje olijfolie
  8. peper en zout
Instructions
  1. Kook de quinoa volgens de instructies op de verpakking, laat afkoelen
  2. Meng de quinoa met de munt, lenteui en de gojibessen
  3. Overgiet met een scheutje olijfolie, kruid met peper en zout
  4. Werk af met de fetakaas en de avocado
Goestjes http://www.goestjes.be/

Misschien vind je dit ook wel leuk?

3 Reacties

  • Wat is jou reactie? Annelies 10 Mei 2016 at 07:39

    Hey Jozefien, veel succes met het “dieet”! 🙂 Ik ben zelf ook niet van het sportieve type, en echt gaan sporten, hou ik nooit vol. Ik heb daarom geprobeerd meer dagelijkse beweging in mijn routine in te bouwen: met de fiets van en naar het werk, en elke middag tijdens de lunchpauze minstens een half uurtje wandelen of fietsen (zelfs als het regent). Ik moet zeggen dat dat voor mij veel beter werkt dan echt naar de fitness te trekken of nog maar eens met Start to run te starten…
    Ik wens je alvast het allerbeste toe, en dit receptje ziet er in elk geval super uit. Zo voelt het helemaal niet als een dieet hé!
    Groetjes.

  • Wat is jou reactie? Jozefien 10 Mei 2016 at 11:21

    Thanks voor de tips Annelies! Ik ga mijn best doen 🙂

  • Wat is jou reactie? Carolien - On a Healthy Adventure 11 Mei 2016 at 12:59

    Ik geef Annelies gelijk, wat meer beweging in je dag steken, werkt. Kan je bijvoorbeeld niet te voet naar het werk? Elke dag 30 minuten heen en 30 minuten terug wandelen, heeft effect 😉
    Probeer ook eens wat verschillende groepslessen uit. Er zal er waarschijnlijk wel eentje bij zitten die je aanspreekt.
    Ik kijk alvast uit naar je gezonde receptjes!

  • Laat een reactie na